onsdag 6 februari 2008

Ändrade planer

Ja det blir inte alltid som det är tänkt.

Blev ingen middag med Therese idag. Den blir imorron istället. Hon och Henke skulle fixa lite grejer inför deras resa så hon hade inte tid idag. Men det kommer säkert bli lika trevligt iallafall.

Var ut på ikea med Elina idag iallafall. Den enda av mina kompisar som kan hålla en tid upptäckte jag. Hon kom till och med tidigare än väntat.
Hon köpte lampor till Ahmed och dom andra som bor i samma lägenhet och sen gick vi och fikade. Jättemysigt. Satt och pratade en massa. Sen for vi hem till mig en sväng.

Fick dessutom reda på att lönen som vi skulle få retroaktivt från Anthill kommer vi inte få. Det är kanske 800 (efter skatt) har inte räknat ut exakt hur mycke.
Självklart har dom lagt in en sån skitgrej att vi skulle ha begärt det när vi slutade. Jag frågade Lars när vi slutade (jag och Elina slutade med 5 dagars mellanrum) om vi skulle få den lönen och han sa att vi borde få den när alla andra får den. Höjningen skulle inte visa sig förrän efter oktober och jag och Elina slutade i juli. Men den kommer vi alltså inte att få som det ser ut nu. Vi har ringt till ansvarig på lönekontoret och pratat med facket. Och vi tänker inte ge oss än. Förstog att det skulle bli nåt skit med det där. För på det där stället är det bara skit från början till slut.

Pratade med ams kontakten idag och det gick bra. Hon verkade bra. Vi kom fram till lite saker jag skulle göra till nästa gång vi hörs vilket blir till veckan eller veckan efter det. Inga problem än så länge. Litar inte på ams så det kommer väl nåt så småningom kan jag tänka mig.

Har sån träningsverk sen igår så jag pallade inte träna idag.

Nu ska jag ringa till Elin. Hörs.

1 kommentar:

Anonym sa...

www.dettyckerjagomdet.blogg.se
www.marydays.blogg.se

Mina bloggar bejb ;)