söndag 22 juni 2008

Midsommarhelgen är över

Och jag spenderade hela på jobbet. Vilket gick bra. Tycker synd om Alex(andra) som jobbade förmiddag/halvnatt och som inte hann åka hem så hon gick och la sig och sov lite grann på jobbet (det finns ett rum med bäddsoffor) så hon var på jobbet från 07-02. Och började jobba 14.10 idag. Precis som jag kommer ha det gatufestveckan.

Är ledig imorron iallafall, det ska bli skönt. Är ute hos mamma och pappa igen eftersom brorsan (Johan) är här. Han är inte här just nu för han är på svensexa men han kommer sen och åker hem 14 imorron, så då kunde jag lika gärna sova här och träffa honom så mycket som möjligt. Micke ska också komma hit och sova över så då blir vi allihopa här precis som igår kväll, och det var jättetrevligt. Förutom att pappa åker till Sthlm imorron så då är vi inte allihopa. Skulle helst ha sovit hemma när jag är ledig och kunna njuta av att vakna i min egen säng utan att behöva kliva upp nästan på engång och åka till jobbet men man får väl offra sig. Kommer inte hinna ner till Sthlm i sommar som jag tänkte eftersom jag jobbar så sjukt mycket så då blir det här lösningen på att jag inte kommer träffa Johan nåt. Förlovningsringen är jättefin för dom som undrar.

Var till Tina i torsdags och flätade håret. Har inte gjort det på jättelänge men luggen började få den där sticka en i ögonen längden också blev det ju varmt så då tyckte jag att jag lika gärna kunde göra flätor. Gjorde dom inte rakt bakåt den här gången för vi tänkte testa nåt nytt och jag blev mycket nöjd med resultatet.

Funderar på att köpa nya högtalare till datorn eftersom mina pajat. Det brusar extremt störigt i dom, ibland låter det lika mycket som om en helikopter skulle vara ovanför huvudet på en. Så jag kanske borde göra nåt åt det. Nu när jag satt mig här vid mammas och pappas dator så tänkte jag att det skulle bli skönt att lyssna på musik som låter som den ska, men då funkar bara en av deras högtalare vilket är nästan lika störigt.

Tog med mig den externa hårddisken ut hit igår och la över alla korten jag hade härifrån + några som jag hann bränna ut på skiva innan datorn pajade. Tyvärr finns inte dom korten jag verkligen vill ha kvar vilket känns ganska jobbigt. Känns som att livet försvann efter 2005 eftersom det är så många minnen borta. Måste kolla om jag hunnit skicka några kort till folk som har kvar dom och kan skicka tillbaka dom. Så om nån vet med sig att dom har kort från mig som jag kanske inte har så får ni gärna säga till.

"En var glad och en var ful och en var dum i huvet", det du.

Inga kommentarer: