fredag 20 juni 2008

Glad midsommar!

Eller trevlig midsommar, det är en tolkningsfråga.
Själv spenderar jag min midsommar på jobbet. Jobbar hela helgen. Är faktiskt ganska skönt att slippa anstränga sig att hitta på nåt + slippa eventuell bakfylla imorron. Var visserligen längesen jag var riktigt bakfull men det kan ju bero på att det var längesen jag kunde slappna av och verkligen festa. Har iallafall hittat en spritguru, Alex på jobbet är kung när det gäller drinkar och bål. Har fått lite tips av henne som jag tänkte testa när jag kan. Blev ju av med min kommande hel lediga helg, måste jobba förmiddag på lördagen så jag får se om det blir nån utgång på kvällen eller om jag är för trött för det. Blir det utgång ska jag försöka blanda till nånting då iallafall.

Klarade min 6-pass-på-5-dagar period bra tycker jag. Var lite trött bara men det löste sig när jag var ledig. Har ett till sånt (fast 5 pass på 4 dagar) under gatufesten så det blir ingen gatufest för mig alls. Men det var bara 1 eller 2 artister jag ville se och en av dom har jag redan sett så jag klarar mig. Är aldrig värt pengarna ändå så då kan jag lika gärna tjäna pengar istället för att göra av med dom.

Elin kommer snart hit och jobbar så då får man sällskap av henne i Sundsvall igen. Det ska bli roligt. Sara åkte hem i förrgår så det känns lite skumt. Hon har ju varit här i ungefär 6 månader så man blev van vid att ha henne nära igen. Men det kanske inte dröjer så lång tid innan det blir så igen.
Var iallafall ut och åt med henne för att fira hennes födelsedag (hon fyller år den 29:e men då är hon inte här) och det var jättemysigt och jätteroligt. Blev en del alkohol men det var behövligt. Träffade Therese på ok som blev vittne till vårat alkoholintag. Men vi firade faktiskt en födelsedag och jag skulle inte upp och jobba dagen efter och då får man dricka på en tisdag.

Imorron kommer Johan upp för han ska på sin brors svensexa så då ska jag ut till njurunda och sova där och träffa honom medans man kan. Åker ev. tillbaka på söndag efter jobbet också men jag får se. Får se om brorsan (Micke) kommer ut också, det skulle vara roligt.

På onsdag är det löning, det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: