måndag 14 januari 2008

" Petflaskor under sängen är det nya pengar i madrassen "

Helgen var helt okej. Var ut i fredags med Sara N. Gick på Oleary's eftersom vi hörde att stadshuset var stängt (+ Oscar var stängt). Där var det inte speciellt bra musik och väldigt skumt folk för att vara Oleary's. Kl. 2 gav vi upp och gick och käkade. På lördagen fick jag höra att det hade varit öppet på stadshuset och att dom hade bytt musik på Oleary's kl.2. Såklart. Det var iallafall roligt att träffa folk jag inte träffat på länge. Har lite ångest eftersom det gick mer pengar än det behövt men. Lär väl inte gå ut nåt mer iallafall den här månaden så ångesten går väl över hoppas jag.
I lördags var jag bara hemma vilket var riktigt skönt och igår for jag till Marie och firade hennes födelsedag. Det var mysigt. Hon hade gjort jättefint i lägenheten och gjort fika. Var lite trött men det var riktigt skönt att vara där.

Ska åka och träna snart. Är en aning trött men det kommer som vanligt kännas bra när det är klart. Och det är inte så att jag har nåt annat viktigt att göra så väljer jag att stanna hemma så kommer jag förmodligen få världsångest över att jag inte for och tränade. Har kommit fram till att det är biten till bussen som gör det jobbigt. Och det är inte en speciellt lång bit så det är rätt vekt att skylla det på det.

När jag är trött (alltså och har gått och lagt mig redan) och blir hungrig så slutar allt funka kom jag fram till i sthlm eftersom var jag var trött men kunde inte somna. Anledningen till att jag inte kunde somna var för att jag var hungrig men jag var för trött för att orka kliva upp. Också gick det runt sådär tills jag vart så trött av att tänka på det så jag somnade. Men då var det ca. 3 timmar kvar tills vi skulle upp och gratta mormor. Så när vi gjorde det mådde jag så illa så jag knappt kunde prata. Så efter vi sjungit för henne och hållt på så gick jag och la mig igen och sov fram till lunch. Mådde illa resten av dagen men jag sov ganska mycket i bilen på vägen hem så det gick bra.

Rubriken är citerad av Salle. Han svarade det när jag frågade hur det kom sig att alla petflaskor hamnade under sängen.

Inga kommentarer: