tisdag 8 januari 2008

I Sthlm

Är hemma hos min mormor och morfar. Kom hit igår kväll. Har inte gjort så mycket. Mest ätit känns det som. Elin kom hit idag också efter hon gått i skolan. Det var roligt. Vet inte när jag kommer träffa henne nästa gång så det var kul att hon hade tid att komma nu när man själv är i sthlm.

Ska åka hem imorron. Blev en snabbvisit. Mormor fyller 75 imorron så det var därför vi åkte ner. Det har jag säkert skrivit tidigare.

På torsdag blir det fika med Sara och Daniel. Det ska bli roligt. Var ett tag sen jag träffade Danne. Pratade med honom på juldagen men efter det har det inte varit så mycke mer. Så på torsdag får man väl höra vad han har haft för sig på sista tiden.

Jag måste börja träna också. Alltså VERKLIGEN måste. Så jag får väl sätta igång med det när jag kommer hem. Det är inte så att jag gör så mycket annat just nu. Borde väl egentligen plugga teori nu när jag har tid så det måste jag väl också ta itu med. Men jag känner ingen saknad av att ha ett körkort. Kommer ändå inte ha råd med nån bil så. Och ska jag låna mammas och pappas måste jag först ta mig ut till njurunda och det lär man väl inte heller göra.

Säger man att man hoppas nånting högt så händer det aldrig. Utan oftast händer raka motsatsen. Hur kommer det sig!? Eller om man t.ex. säger att nånting går bra så börjar det gå dåligt. Träffar man nån som man inte riktigt vet vart man har och sen när man börjar bli säker och börjar tycka att det känns bra så går det åt skogen det också. Jag förstår inte alls logiken i det. Om det nu skulle finnas nån. Därför säger jag aldrig nånting alls. Enklast så. Dom som känner mig brukar fråga och då brukar jag berätta, om det nu finns nåt att berätta alltså.

Jag börjar bli trött. Ska gå ner och joina dom andra som kollar på tv. Och invänta Elins samtal att hon har kommit hem.

Så vad händer i helgen? Är det för tidigt att fråga det på en tisdag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heey! Det är bara bra! :) Själv då? Vi kom ju aldrig iväg till Norge, hittade inget boende. Så jag håller på att söka jobb för fullt här hemma nu. Hur går det för dig då? Ja, det var verkligen jättelängesen..hoppas också att vi ses snart..vore kul! :) Kramar

Anonym sa...

Ja, det är tärt som fan att bara gå hemma. Inte speciellt lätt at få jobb här i stan. Men jag ska faktiskt på en arbetsintervju imorgon så jag hoppas att det går bra så kanske jag inte behöver vara arbetslös och pank så länge till :) Hittills har vi bara varit hemma och tråkat mest hela dagarna, har inte haft råd att göra nånting... Vad hittar du på då? Kram