fredag 30 januari 2009

Mitt jobb

Jag kommer sakna jobbet som jag har nu. Det är det första jobbet som jag verkligen har tyckt om på alla sätt. Det är roligt och fyllt med en massa roliga och bra människor.

När jag har stått och väntat på bussen har räddningstjänsten åkt på utryckning. När dörrarna åker upp och bilarna rullar ut och dom slår igång blåljusen och sen sirenerna och åker iväg så fylls jag av en myskänsla som gör att jag kan stå och fånle tills jag inte ser bilarna och knappt hör dom längre. Det är roligt att vara en del av det. Att vara på 'insidan' av det eller vad man nu ska säga. När larmet kommer till 112 sidan och det inre befälet kommer in i trafikrummet och det ringer lite mycket och blir lite stressigt. Det kommer jag sakna jättemycket. Förhoppningsvis förlorar jag inte den känslan. Att jag varit en del av allt det.

Inga kommentarer: