torsdag 15 januari 2009

76 år / 4 veckor

Den 8:e - 11:e var jag i Sthlm och det var såååå skönt.

Åkte på torsdagen och sov första natten hos mormor och morfar. När jag kom dit (vid 18.00 tiden) så åt vi middag och sen spelade vi spel och jag vann, väldigt nöjd över den fina insatsen från min sida.

På fredagen (den 9:e) så fyllde mormor 76 år så jag och morfar klev upp och sjöng för henne och gav henne presenter 07.30 på morronen. Jag gick och la mig igen efteråt och sov till 09.40, mycket skönt. Då klev jag upp också åt vi frukost och sen gick vi ut och gick i 45 minuter, det var jätteskönt. Sen spelade vi spel igen när vi kom tillbaka och då vann jag inte, det gjorde morfar.
På kvällen kom Johan och Bia och åt middag och det var jätteroligt. Var så längesen jag träffade dom. Sen åkte vi och handlade. Jag har aldrig sett någon handla så mycket på 10 minuter som Johan och Bia gjorde. Jag försökte mest hänga med inne i den sjukt gigantiska affären där min bror dundrade fram med en korg i varsin hand och slängde ner allt som skulle handlas. När det var klart åkte vi hem och åt en massa snacks och kollade på film. Drack 2 groggar kan jag ju erkänna att jag gjorde också. Jättegoda var dom.

På lördagen klev vi upp rätt sent och åt våfflor till frukost. Då var det precis 4 veckor kvar tills det är planerat att bebisen ska komma, om den kommer då den ska. Sen åkte vi på Ikea och handlade bebis grejer och sen åkte vi till babyland där vi mest kollade. Så det blev en massa gå runt den dagen men det var roligt det också. På vägen hem hyrde vi Batman filmen The dark knight och Jiddra inte med Zohan. När vi kom hem gjorde vi tacos och pratade en massa och sen kollade vi på film. Johan somnade under Batman filmen och sov en timme. Hans ursäkt var att det hände för mycket eller nåt, men när vi kollade på den andra filmen så började han skratta innan den kommit igång och skrattade hela filmen igenom så han tyckte uppenbarligen att den var jätterolig. Sen kollade vi på en film från Johans jobb, och på ett ställe så hade hans kollega tagit fast en person och sagt åt honom att stå mot ett skyltfönster. Grejen var bara den att det här skyltfönstret gick sönder och både personen dom tagit fast och Johans kollega for genom glasrutan, medans han fortfarande höll i killen. Så när dom landat och Johans kollega såg sig runt och undrade en aning förvånat vad det var som precis hände så sa killen som han tagit fast och fortfarande höll i "det där var faan inte mitt fel". Jag skrattade jättelänge åt det. Det hade förmodligen varit roligare om ni sett Johan förklara det men ändå. Ska väl kanske säga också att killen som dom tagit fast inte åkte på nåt som hade med skyltfönstret att göra.

På söndagen vaknade vi också sent och efter frukosten åkte vi in till stan och kollade lite och sen gick vi på T.G.I. Fridays och åt, jättegott var det. Det är synd att det inte finns några såna roliga restauranger här i Sundsvall. Sen åkte vi till tåget och jag åkte hem. Stört tråkigt att komma hem igen. Tågresan dit och hem gick jättebra mycket tack vare mp3'n som jag lånade, så tack för det!

Inga kommentarer: