tisdag 6 januari 2009

Funderingar

Det har snurrat mycket i mitt huvud sen jag fick reda på att jag inte får fortsatt jobb efter 15/2. Jag har fortfarande inte pratat med min chef eftersom han har lyxen att vara ledig en massa nu under jul men han borde väl vara tillbaks imorron så då ska jag prata med honom.

Frågan är väl mest vad jag ska göra när jag blir arbetslös. Sen är det så mycket jag skulle vilja att det vore annorlunda som jag inte riktigt vet hur jag ska kunna påverka, om jag ens kan påverka det. Visst det kan man väl med det mesta när det hänger på en själv men just det här gör inte det.

Jag får väl en möjlighet nu att komma på vad jag egentligen vill göra men jag har inte gjort det på 23 år så frågan är om jag kommer kunna göra det nu. Jag vet inte vad jag vill jobba med och jag vet inte om jag vill plugga. Ska jag plugga så vill jag plugga till nåt jag vill göra, jag tänker inte plugga bara för att plugga. Men då kommer jag ju tillbaks till det att jag inte vet vad jag vill göra. Så jag får väl se.

På torsdag åker jag iallafall till Sthlm och förhoppningsvis kommer jag kunna slappna av lite när jag är där. Första natten ska jag sova hos mormor och morfar och sen ska jag vara hos Johan tills på söndag. Det ska bli skönt. Sen hem och jobba varenda helg tills jag slutar förutom en, och då ska vi nog åka till brorsan i Åre, Micke alltså. Det ska bli roligt, få se hur han bor nu och vart han jobbar och så.

Inga kommentarer: