måndag 8 oktober 2007

Idag skulle bli en bättre dag

Det kändes bättre när jag vaknade, iallafall lite. Men dagen kom och blev likadan.

Måste dessutom på ams imorron. Skulle dit i vilket fall somhelst 11.30 och träffa min handläggare men nu måste jag dit kl. 9.00 för att ett företag ska komma dit som behöver säljare. Företaget ligger i Nacksta och säljer husvagnar. Känns inte riktigt som att det är nåt för mig.

Det sägs att hoppet är det sista som överger en. Min fråga är: Vad händer sen då? När man har tappat hoppet, eller det iallafall känns så. Vad finns kvar då?

Pratade med en person idag (den enda som jag pratat med eftersom jag har stängt av mobilen och haft den av i stort sett 24 timmar. Vill nån nåt ring hem, men jag kan inte garantera att jag svarar) som frågade mig när min roligaste stund var senast då jag kommer ihåg att jag verkligen skrattade. Jag kom inte på ett enda tillfälle. Hon däremot kommer ihåg en massa roliga saker vi gjort tillsammans. Jag kommer ihåg det hon säger, men inte att jag var där och jag kommer absolut inte ihåg känslan, vilket innebär att jag inte kan gå tillbaka till det och återuppleva det. Jag är 22 år och kommer för tillfället inte ihåg känslan av en enda rolig stund som jag kan återuppleva, och iallafall bli glad och må bra i några sekunder. Och jag har ingen aning om hur jag ska ta mig ur den här skiten. Ingen aning hur jag ska hitta tillbaka till den känslan. Jag vill bara lägga mig i sängen och stanna där tills det känns bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hg

Anonym sa...

hey babe! Ush, vad trakigt att lasa att du ar sa deppig.. Hoppas det bara ar en fluga for sa dar ledsen far du inte vara! Tanker pa dig harifran iallafall :) Ta hand om dig..Puss & kram