måndag 18 maj 2009

Lördag + söndag

Lördagen började sjukt trött då jag klev upp och jobbade 07.10, alltså jag började då. När jag kom hem la jag mig på soffan för en välbehövd powernap och vaknade i hyfsat bra tid. Sen bytte jag om och kollade lite på tv tills det var dags att åka till Anna. Släpade ner alla blommor och allt som skulle med också åkte vi.

När jag klev in i Annas och Tomas lägenhet var den fylld av folk jag inte sett förut, men det är ju alltid roligt med nya människor. Så det hälsades på alla och jag fick en välkomstdrink i handen och sen umgicks vi allihop. Sen blev det kubb, tjejerna mot killarna. Vi skulle ha vunnit förutom den dumma kungen som inte ville fällas när den skulle. Sen gick vi in och fortsatte umgås och hade trevligt tills klockan blev närmare söndag och vi var så trötta så vi åkte hem. Det var en jättetrevlig kväll och det var skönt att komma hem och stupa i säng.

På söndagen försökte jag att inte sova så länge eftersom jag skulle upp tidigt idag, det är det som är negativt med att bara vara ledig en dag, man måste ändå alltid tänka på dagen efter. Jag låg och läste ända tills den andra åkte på fotbollsmatch vid 15.10. Då klev jag upp och gjorde sånt som jag kom fram till att jag förmodligen inte kommer orka göra i veckan d.v.s. bytte sängkläder, städade undan, dammsög, diskade, sorterade, slängde och gick ut och gick en timme. Det var jätteskönt att få det gjort. Sen när jag kom hem så duschade jag, åt och gick och la mig. Hade visserligen skitsvårt att sova men annars var allt bara bra.

Nu hoppas jag bara på torsdag och fredag.

Inga kommentarer: