torsdag 28 augusti 2008

Sysselsättning

Dom här extremt konstiga dagarna har avverkats med 3 läkarbesök, jag mår bra jag har bara lite lågt blodtryck. Annars har det avverkats böcker och serier, filmer/konserter på DVD.

Lästs:
Djävulen bär prada - Lauren Weisberger - 394 sidor.
Kommentar: Boken är mycket bättre än filmen. Fast jag kan tänka mig att det beror lite på om man ser filmen eller läser boken först. Jag brukar läsa boken först, dom tar bort så mycket i filmen.
Å andra sidan - Marian Keyes - 610 sidor.
Kommentar: Jättebra bok. Lite krångligt att hålla reda på alla 3 det handlar om. Vem som jobbar med vad och umgås med vilka osv.
Emma, Mias dotter - Maria Eriksson - 278 sidor.
Kommentar: Uppföljare till Gömda, Asyl och Mias hemlighet. Jättebra bok. Läste ut den på engång. Har läst dom andra, ska läsa Mias systrar också.
Nu läses: Korkade vita män - Michael Moore - 315 sidor.
Kommentar: Bra och rolig bok, den uppfattningen jag har fått hittills.

Setts:
Gilmore Girls, säsong 1 (säsong 2 avverkas).
Kung Fu Panda
Jay-Z - Fade to black
Eminem presents The Anger Management Tour
Eminem Live in N.Y.C.
En massa CSI, 2 1/2 men, Scrubs, Fresh Prince in Bel Air, Ellen, Sex and the city, Vänner avsnitt + annat som går på tv, vissa mindre bra än andra.

Inga kommentarer: