torsdag 28 augusti 2008

Hallå solen!?

Den tog visst semester när det blev augusti. Det har ju regnat konstant så länge jag kommer ihåg, förutom i måndags. Men det började säkert att regna natten mot tisdag eller nåt.
Och en massa folk är utomlands och har det skönt i solen. Tänk om man kunde åka själv. Skulle vara helt underbart, men så blir det nog inte på ett tag. Typ efter jul eller nåt.

Själv var tanken att stanna inne tills det blir bra väder igen men det sket sig ganska snabbt. Och min familj har flytt regnet. Brorsan åkte till brorsan (Micke till Johan i Sthlm) och mamma och pappa for till stugan.
Mamma berättade för mig att det inte blir nån hund i höst iallafall. För dom jag missat berätta det för så pratar mina föräldrar (äntligen!) om att skaffa hund. Pappa har velat haft en sen våran förra hund Tello blev för gammal så vi var tvungen att ta bort honom (jag var bara nåt år då), men mamma har varit mer tveksam (hon är allergisk). Men så nu i sommar så fick dom ha Cilla (deras kompisars hund) när dom var i stugan och sen blev dom lite sugna. Så det har gått framåt iallafall. När jag frågade mamma om hon känt av allergin när dom haft Cilla så svarade hon "Näe men hon är så snäll så". Vet inte riktigt vad det hade med saken att göra men skaffar dom en snäll hund så kommer hon alltså inte att känna av nån allergi. Hon lyssnade inte riktigt på vad jag frågade och svarade det som lät bra, eller nåt. Vilket hon fått höra några gånger.

Nu måste jag stänga fönstren innan jag fryser sönder, eller ta på mig en tröja till.
Jobbar på tisdag.

Inga kommentarer: