fredag 30 maj 2008

Fredagkväll

Är bara hemma ikväll eftersom jag som vanligt jobbar i helgen. Men nästa helg är jag äntligen ledig, hela helgen.

Sitter och pratar med Therese om vad man ska göra med livet. Näerå inte riktigt så djupt men om man ska plugga eller jobba eller vad man nu ska göra. Hade nästan samma konversation med Elin tidigare idag. Innan min fina tupplur på 3 timmar, får väl se hur det går att somna ikväll.
Iallafall så har jag och Therese kommit fram till att vi inte fattar hur vissa kan komma på redan när dom börjar skolan vad dom vill göra. Kanske inte riktigt så tidigt men nästan. Min brorsa har alltid vetat att han ville bli kock. Jag har fått det intrycket iallafall. När jag skulle välja linje velade jag hur länge somhelst. Det blev till slut handels, kan inte ens motivera varför men mycke var för att den linjen innehöll minst matte. Är inge bra på det och tycker dessutom inte alls om det.
Men vad gör man nu då? Jag vill inte plugga förrän jag är säker på vad jag vill göra. Känns onödigt att dra på sig en massa studielån och dessutom bara plugga halvbra för att jag inte är säker på vad jag vill göra. Så det är uteslutet än så länge. Jag väntar på den där "blixten från klar himmel" som folk säger att man får och då ska man tydligen komma på vad man vill göra. Men sen jag pratade med en vuxen som sa att den aldrig kommer komma så tror jag faktiskt på honom. Jag tror inte det kommer hända i mitt fall iallafall. Så jag får väl fortsätta vänta och se vad som händer.

Fick världens bästa nyhet igår. Vart dock så chockad så jag trodde mitt hjärta skulle hoppa ur min kropp. Jag är så glad att du finns närmare mig vännen. Det känns verkligen jättebra!

"Om rödluvan och en smurf ligger med varann, blir det en norrman då?" Citat av en extremt rolig människa på utbildningen jag var på förra veckan. Tack!

Inga kommentarer: