söndag 25 maj 2008

Sos utbildning 3 dagar Sthlm, tillbaka på jobbet.

Ons-fre var jag på utbildning i Sthlm. Det var jätteroligt.

Första dagen var jag enbart trött eftersom vi klivit upp kl. 5 för att åka dit. Jag och Carro sov visserligen på tåget men det var inte speciellt bra sömn. När vi kom fram till hotellet körde allt igång på engång, med pp presentationer som jag redan sett. Redan vid lunchen började alla prata med varann. Efter föreläsningarna var klar så tränade jag och Carro i ca. 1 timme och sen blev det bad och bastu. Jätteskönt. Efter middagen var jag inte vaken speciellt många timmar. Käkade en glass och gick och la mig och sov.

Andra dagen var den klart roligaste. Föreläsaren var jättebra och sammanhållningen/gemenskapen var jättebra. Dagen var jätterolig och bara flög förbi. Efter föreläsningarna gick vi ut och gick 1 timme och sen åt vi middag. Efter middagen drack vi lite cider/öl och kollade på schlagerkvalet. Kom i säng lite senare idag.

Sista dagen var också bra men inte lika bra som dagen innan. Det var tråkigt att man visste att man skulle åka hem och hade ingen aning om vilka man skulle träffa igen, om det blir nån alls. Men vi sammanställde en fin maillista som Lee skulle maila ut.

Åkte tåg både dit och hem, första klass. Jätteskönt. Elin höll mig sällskap ett tag och sen när jag kollade runt lite så såg jag att man inte fick prata i telefon där jag satt. Det fanns ett speciellt rum med fina glasdörrar att skjuta igen som man skulle sitta i och göra det. Oops. Skickade ett fint sms till Elin och meddelade henne den fina nyheten också.

Så nu är jag alltså tillbaks på jobbet. Jobbar med Alex idag så det är roligt. Hon fick tyvärr inte plats på utbildningen så hon blev kvar i Sundsvall, jättetråkigt. Cyklade hit imorse så jag har lite ont i arslet. Det blir nog inte så skönt att cykla hem. Men så mycket som vi åt på utbildningen så behöver jag all motion jag kan få. Att vi (familjen) ev. ska ut och äta ikväll (morsdag) gör förmodligen inte saken bättre.

Igår var jag ledig och hemma och tog det lugnt. Går inte att göra så mycket annat när man börjar 7.10 dagen efter. Anna kom och höll mig sällskap. Berättade för henne om hur fint tillplattad jag blev på dagen och hur obehövligt det var. Men nu vet jag iallafall hur du vill ha det. Och då får du som du vill. För jag har gjort mitt och du kan iallafall inte säga att jag inte försökte.

Inga kommentarer: