tisdag 11 januari 2011

" Du ska vara glad att du har ett jobb "

Det måste vara den klart störigaste kommentaren som finns. Ja jag är glad att jag har ett jobb! Så om jag har fattat det rätt så funkar det så att eftersom jag har ett jobb så finns det inget jag kan vara missnöjd med eller tycker skulle kunna vara bättre. Näe för jag har ju ett jobb och det är allt som räknas.
Förstå mig rätt mitt jobb är bra på jättemånga sätt men man måste fortfarande kunna ha saker att anmärka på. Om det dessutom är saker som fler än jag har anmärkt på så är det alltså fler som är missnöjd. Jag skulle vilja höra någon säga så till dom, "du ska vara glad att du har ett jobb".

Min första lediga dag spenderades genom att vakna ännu senare än igår, nåt jag verkligen måste sluta med. Sen hann jag bara vara hemma och äta innan jag gick och tränade. Gick gjorde jag enbart för att jag missade bussen och hade sällskap av Elin i örat. Jag konstaterade rätt snabbt att jag måste sluta ta 2 veckors (eller om det kanske är ännu längre) pauser mellan gångerna jag tränar för det är stört jobbigt att komma igång igen. Det ska bli intressant att gå imorron eftersom jag tränade body pump idag och envisades med att ha samma vikter som när jag slutade. Haha, inte mitt bästa beslut kan jag tänka mig eftersom jag känner av mina ben och armar redan nu. Det värsta är ändå första spinning passet för det känns som det går så trögt och passet efter när man ska sätta sig på sadeln igen och man har ont i arslet efter förra gången. Just då är den sadeln det mest obekväma som finns. Självklart släpper det efter ett tag men när man sätter sig första gången efter första passet undrar man lite hur man ska fixa en timme på den där obekväma grejen.

Tv'n nästa.

Inga kommentarer: