söndag 30 januari 2011

25/1

I tisdags var jag ledig och hade en så sjukt rolig dag tillsammans med Maria N.

Maria hämtade mig kl. 10 och när jag kom ner till bilen hade hon en del pant så vi bestämde oss för att hämta min också. När vi körde runt huset och upp mot vägen så körde vi fast och efter 25 minuter och en hjälpsam gubbe kom vi äntligen loss.
När vi kom ut till birsta åkte vi först på ikea. Jag skulle väl ha 3 saker och Maria skulle ha några saker hon också men vi båda kom självklart ut med mycket mer än vad vi skulle. Maria hittade dessutom ett bord hon skulle ha som vi var tvungen att vänta med eftersom vi kom fram till att vi hade för fullt i bilen. När vi kom tillbaks ut till bilen undrade vi lite hur vi skulle få in allt med all pant. Jag hade kanske 8 påsar pant och Maria hade väl 4 eller nåt. Vi flyttade runt lite och fick in grejerna vi hade köpt och bestämde oss för att handla grejerna till Marias jobbfest och sen äta innan vi handlade mat och åkte på skopunkten. Jag ska ju absolut inte handla när jag är hungrig för medans Maria bara handlade grejer till jobbfesten lyckades jag handla en massa skit för 200 spänn, en aning onödigt. Sen åkte vi på willys och blev äntligen av med panten och där köpte vi i stort sett bara mat. Jag hade ingen aning om vad jag skulle ha men lyckades ändå få ihop bra med mat och en aning för mycket glass. Maria hade glömt handlarlistan hemma och lyckades ändå få med allt hon skulle ha, mycket bra gjort. När vi kom ut från willys möblerade vi om i bilen igen och fällde ner sätena så vi skulle få in bordet som vi efter willys åkte på ikea och köpte och vart tvungen att flytta om i bilen igen. Sen var vi less och åkte på max och käkade vilket var behövligt då humöret började svaja. Skopunkten var det sista vi åkte på, man sparar ju det bästa till sist och jag står fast vid att man inte kan ha för mycket skor, men jag hittade inget jag kände för att köpa där. Maria köpte 2 par skor och sen bar det av hemåt. Då var nog klockan 16, så mellan 10-16 var vi på ikea, öb, willys, ikea igen, max och skopunkten, inte effektivaste dagen kanske men vi fick iallafall med oss det vi skulle, förutom en ram som Maria råkade ställa ifrån sig nånstans inne på ikea.

Tack för en rolig dag tjejen!

Inga kommentarer: