fredag 26 november 2010

Ledigt är underbart!

I onsdags efter jag jobbat det efterlängtade sista passet tills på söndag var jag hemma och tog det lugnt tills det blev kväll och dags att röra sig bort till Sara E som bjöd på fika. Det var roligt att träffa henne igen och prata en massa. Hennes nya lägenhet är jättefin och det var roligt att se den också. Vi fikade och pratade hela kvällen och jag kom inte iväg hem igen förrän med sista bussen. En helt perfekt kväll.

När jag vaknade igår var jag så trött så jag kom inte på vilken dag det var och om jag var tvungen att gå till jobbet eller inte. Det var lite äckligt men efter ett tag kom jag på att det var min första lediga dag och att jag skulle klippa mig så det var bara att kliva upp. Jag hade dessutom sovit lite för länge och lyckats ligga kvar i sängen så pass länge att jag fick lite bråttom. Men upp och ner på stan kom jag och jag blev nöjd med klippningen. Sara N mötte mig på Perssons (där jag klipper mig) och sen gick vi på stan. Jag hittade en klänning till bröllopet vilket var målet med att gå på stan, men sen hittade jag en massa mer grejer som jag behöver/ville ha så jag fick stilla mitt shoppingsug lite. Det var en jätteroligt dag och jag och Sara var på stan tills allt stängde.

När jag kom hem gjorde jag lite nytta och dammsög lägenheten, även fast min dammsugare protesterade högt. jag måste kolla varför den lät så mycket. Jag köpte iallafall 2 julklappar på stan så jag handlade inte bara till mig. Idag har jag fixat 4 till så jag har kommit en bit på vägen iallafall. Det är skönt för jag brukar alltid skjuta på det tills det börjar bli stressigt, det jag inte köper tillsammans med brorsan alltså. Då brukar vi ta tag i det när han vill men nu är han inte hemma så jag måste fixa en del utan honom fast fortsätter jag såhär går det nog bra iallafall.

Får se vad man hittar på resten av dagen..

Rihanna - Only girl (in the world)

Inga kommentarer: