söndag 21 november 2010

Helgen som försvann

I helgen skulle jag ha varit ledig. Visserligen skulle jag ha slutat 22 i fredags och börjat 07 imorron så det blev världens kortaste helg och det jag helst skulle ha velat göra skulle jag inte ha hunnit med, men nu vart jag tvungen att jobba igår också så det blev knappt nån helg kvar.
Jag är ledig idag men börjar 07 imorron så det känns som man mest väntar på att gå och lägga sig igen. Men om 3 dagar är jag ledig i 3 dagar sen jobbar jag en förmiddag och sen är jag ledig i 2 dagar till så jag väntar mest på det.

På torsdag ska jag äntligen klippa mig och det ska bli skönt. Det finns en viss risk att min roliga frisör smäller av igen eftersom det var så lång tid sen jag sist klippte mig så det ska bli roligt att se vad hon säger. Jag funderar på hur mycket jag ska klippa. Förut har jag inte klippt så mycket för att se hur långt håret kan bli men det blir rätt tungt så jag tror jag ska ta lite mer än jag brukar. Som min kära kusin brukar säga så växer det ut så fort ändå. Jag tänker iallafall inte klippa mohikanfrisyr som nån brukar skämta om när jag ska klippa mig.

I torsdags var jag och åt på Tandoori med Anna och det var trevligt och gott. Vi ses och hörs så sällan så vi hinner mest bara uppdatera varandra om det "viktigaste" men ändå inte prata så mycket men i torsdags hann vi med en massa prat. Det var tur att vi bestämde det en vecka innan så det verkligen blev av, det är sällan det blir nåt spontant nu förtiden. Vi har både lite för mycke för det, tråkigt nog.

Inga kommentarer: