torsdag 18 november 2010

Bättre och bättre

Man tar sig igenom allt, så är det bara. Ge upp kan man ju också göra (om det nu skulle visa sig vara totalt absolut helt omöjligt det man vill) men att bestämma sig för att man vill ha det bättre så man släpper det där man iallafall trodde att man ville är inte samma sak som att ge upp, tycker jag iallafall.

Själv tycker jag iallafall att saker blir bättre och bättre. Förkylningen börjar äntligen släppa, det tog ju bara över en månad. Snart ska jag försöka få till träningen till iallafall 3 dagar i veckan och det ska bli så skönt. Jag har inte gått upp allt jag gick ner men det är nog inte långt ifrån, det känns i kroppen. Den här gången ska jag nog införskaffa en våg och faktiskt få svart på vitt vad jag lyckas åstadkomma. Tror det kan vara bra när jag blir förbannad för att jag inte tycker att det händer nåt. Det där med att hålla på att mäta här och där är inte min grej, så engagerad är jag inte.

December kommer kanske bli världens dyraste månad. Julafton, bröllop och en som fyller 40 i samma månad. Tur att Mickes födelsedag är avklarad redan. Jag har bra koll på vad jag ska köpa i julklapp till vissa men jag vill inte börja än eftersom det kommer kosta så förbannat mycket pengar alltihop. Också ska man ha på sig nåt snyggt på bröllopet också, fast det ska bli så roligt att dom gifter sig så det ser jag mest bara fram emot.

Får väl klämma in ett grattis till Heffe som blev pappa till en liten tjej den 3/11 och till Alexander som fick sin andra son i tisdags, grattis grattis!

Inga kommentarer: