torsdag 18 november 2010

Du har problem

Ditt problem är att jag klarar mig utan dig. Jag inte bara klarar mig utan dig, jag tycker att det är skönt utan dig. Jag kan lyssna på vilken musik jag vill på onödigt hög volym, jag kan duscha med dörren öppen med hög musik på och tycka att det är underbart att leva, jag kan ta hem vem jag vill när jag vill, när jag går så ser det likadant ut när jag kommer hem igen, städar jag är det städat tills jag själv skitar ner och inte tills efter max 3 dagar, jag kan ha på mig vad jag vill när jag vill dvs hur mycket eller lite jag vill när jag vill och jag skulle kunna göra precis vad jag ville precis när jag ville.

Jag skulle slippa irritera mig på allt som irriterar mig till och från (och ibland är det rätt mycket, så man skulle vilja skrika så att du fattar nåt). Jag skulle slippa alla dom förbannade lögnerna, dom förbannat onödiga lögnerna. Ja, jag vet att du ljuger, oftare än du förmodligen tror att jag vet, om du nu ens har fattat att jag vet. Det är därför jag så ofta säger att jag vet mer än du tror för det gör jag. Att du är sjukt dålig på att ljuga gör faktiskt inte saken bättre för din del och att du inte är speciellt bra på att dölja det gör inte saken bättre heller. Jag behöver inte göra nånting utan sanningen ramlar ner i knät på mig vare sig jag vill eller inte.

Med tanke på hur du och allt var från början, från henne till en massa annat, så blev det kanske visserligen många fel från början. Jag vet att jag har en sjuk förmåga att komma ihåg det mesta som har hänt och som sårade mig, som du gjorde som sårade mig, och att det inte finns nånting du kan göra för att få det ogjort men vad gör du egentligen nu som är så himla bra?

Vad gör du för mig som jag inte gör för dig?

För ett år sen (minus några månader) var allt jättebra, allt kändes jättebra fram till för nån månad sen och du vet själv vad som hände då. Det är det jag har sagt hela tiden, utan tillit finns ingenting och det är nåt som kommer ta tid innan du kommer kunna sluta jobba på, för det är nåt som tar tid att få tillbaka. Ett tips är att lögnerna absolut inte gör nånting bättre, så det är upp till dig om problemet ska bli bättre eller inte, för som sagt det är inte mitt problem utan ditt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hejjar på dig, även om du inte vet det. Ser ut som om saker och ting bara kan bli bättre härifrån.
/den som ser, utan att du vet