lördag 4 september 2010

Mysmiddagar

Jag har haft 2 jättemysiga middagar med 2 söta vänner.

Den första var med Therese Ekström, vi var först här och drack innan och sen gick vi ner till Tandoori där vi tänkte äta, men då stängde dom efter 40 min om jag inte minns helt fel så vi gick till Allstar där vi åt jättegott, både förrätt och varmrätt. Jag fick oliver i min förrätt som jag inte tycker om så jag kastade över alla dom till Therese, kan tänka mig att det såg lite skumt ut.
Vi satt länge och pratade en massa innan vi betalade och gick till ok och handlade lite förebyggande mot bakishet (iallafall jag) och sen kom Therese pojkvän (som har en förmåga att säga dom roligaste sakerna jag nånsin har hört) och hämtade oss så jag fick lyxigt nog skjuts hem.
Den kvällen var jättetrevlig och vi satt ute och åt för det var inte kallt heller, allt var toppenbra.

Den andra var i måndags med en annan Therese (Evrung). Vi gick på Ming Palace (kina i blå huset) där ingen av oss hade varit på jättelänge och åt en 3 rätters. Helt perfekt. Vi blev kvar i flera timmar och åt och pratade och det var jättetrevligt. Annars brukar vi oftast luncha men då hinner man inte prata lika mycket som när man äter middag eftersom man har en tid att passa så måste man hela tiden tänka på det och kan inte riktigt slappna av, men nu hade vi jättemycket tid så vi hann prata en massa utan tidspress. Jag mötte Therese när hon slutade kl. 19 och vid ungefär 21.40 klev vi ut från kina så jag behövde bara vänta 5 min på bussen hem. En till toppenbra kväll.

Man gör sånt alldeles för sällan, även om det inte är middag utan man går och fikar så slår det att sitta hemma alla dagar i veckan.

Inga kommentarer: