lördag 4 september 2010

Jobbet och idiotiska las lagen

Jobbet går framåt som det ska, tyvärr utan Therese men vad gör man.

Allt gick väldigt bra med kommande förlängning tills den idiotiska las lagen gick in och sa att har jobbet ingen tjänst till mig inom en alldeles för snar framtid så måste jag sluta och kan inte komma tillbaks och jobba på jag vet inte hur lång tid. Jag vet att den lagen finns för arbetstagaren (så man inte ska kunna gå på vik jättelänge utan att bli fast anställd) men jag går faktiskt hellre på vik än att inte ha nåt jobb alls och det borde vilken idiot som helst kunna lista ut, t.o.m. våran stadsminister som sa att han inte tänkte ändra laslagen för han tyckte den var bra som den är. Jag skulle vilja ta ett snack med honom och förklara för honom att den faktiskt suger.
Hur kan det vara bättre att inte få jobba när det finns jobb och tillfälligt behövs nån men jag kan inte jobba för att nån uppblåst människa kommit på nån dum lag som säger att jag inte får det!?

Om det nu finns nån människa som hellre går hemma på nån skit a-kassa som man måste bråka med hur mycket som helst för att få det man ska när man betalar in skitmycket till dom i månaden och inte får ut ett piss av + hålla på att ränna fram och tillbaka till ams så är den människan också helt dum i huvudet!

Det är iallafall min åsikt.

Inga kommentarer: