onsdag 1 september 2010

Cimmys dop

Den 31:a juli döptes Therese och Daniels Cimmy. Dopet var jättefint och Therese, Danne och Sanna (syster och gudmor) var jättefina.

Kvällen innan hade jag jobbat till 02 så efter det var det bara hem och supersova och upp dagen efter och ta en buss ut till njurunda. För att göra det hela lite enklare så har dom gjort om hela björneborgsgatan och då hade dom inte satt ut några busshållplatser än men jag hittade en plattform som såg ut som det kunde vara en blivande busshållplats så jag ställde mig där och hoppades på det bästa och det funkade bra, eller så funkade bra för att ett ex körde bussen men i vilket fall somhelst så kom jag ut till njurunda.

Ute i njurunda försökte jag få igång datorn hos mamma och pappa vilket jag sammanlagt misslyckades med 3 ggr, jag trodde faktiskt inte att jag var så oteknisk (dom hade dragit ut alla sladdar eftersom dom inte var hemma på halva sommaren så det var inte så enkelt att man bara behövde trycka på en knapp, oteknisk är jag inte) så till slut gav jag upp och lagom till det kom Quiomar och hämtade mig.

När vi kom till Galtströms kyrka så kände jag igen fler än jag trodde att jag skulle göra och sånt är alltid roligt. Den kyrkan är verkligen fin och mysig och det var ett jättebra val för dopet. Den ligger väldigt fint också.
Quiomar hade med sig sin söta Michelle och inne i kyrkan var det inte så roligt att sitta still så jag knäppte kort med båda kamerorna medans Quiomar hade lite att stå i, men det gick bra och Michelle var inte det enda söta barnet som lät. Jessica B var där med sin familj och det var jätteroligt att träffa henne. Det händer verkligen inte ofta och hon är lika rolig och gullig varje gång.

Efter dopet åkte vi till forsa och fikade. Dom hade jättemycket gott fikabröd så när vi åkte därifrån var både jag och Quiomar en aning mätt. Vi gav Cimmy en gåvagn och en skyddshjälm (mjuk alltså). Gåvagnar fick hon tyvärr 3 st. av så Therese och Danne bytte den till nåt annat dom behövde.

Inga kommentarer: