måndag 10 december 2007

Årets första vurpa + en garderob i baklås

Har haft en jättebra helg. Var ut i lördags med brorsan och hans syster Emma.
Förfestade hos Micke och blev bjuden på mat. Vart självklart sen dit eftersom planeringen sprack. Men jag var iallafall inte sist.
Började dricka så fort jag kom dit. Fick en cocktail först och sen vart det cider och vin. Mycket gott.
Gick först ut på Aveny med Micke, Emma, Moa, Smirre och Ida. Mattias och Anette gick hem och sov.
Var där en stund innan jag gick till Oleary's och mötte Sara. På vägen dit gjorde jag världens feting vurpa och slog i huvudet så det bara skrek om det. Spydde lite senare så jag tror inte det gick så bra med min vurpa. Dom jag pratat med tror att jag fick en lätt hjärnskakning. Ska man behöva ha hjälm på sig ute nu eller för att inte dö eller nåt.
Hade iallafall jättekul på Oleary's förutom att jag hade sjukt ont i huvudet. Kan ju säga att det var tur att jag hade druckit annars hade jag nog inte klarat av smärtan så bra som jag gjorde.
Kom hem från krogen halv 5. Stannade kvar där och käkade max mat med Sara, André och Josef. Jättegott.

Kom hem och sov 4 timmar innan Alex ringde och jag pratade med honom i nån timme. Sen somnade jag om och sov till halv 4 innan jag klev upp och flyttade mig sakta till tv'n. Mådde lite illa och hade fortfarande ont i huvet. Fick höra att det inte var nå bra att sova om man fått hjärnskakning men jag fick höra det när jag redan sovit ett tag så det sket jag i.

Eftersom Salle också fyllde år och dom inte hade nånstans att vara så hade dom förfest hemma hos mig. Då brukar klädgarderoben stängas och låsas eftersom det är enda utrymmet man kan låsa in saker man inte vill ha framme. Problemet var bara att dörren inte gick att öppna igen.
Först försökte jag på natten och sen på morron. När Salle kom hem försökte han och sen kom Patrik hit och försökte. Sen ringde vi alla vi kunde komma på som kunde ha en lösning men det gick inte så bra det heller. Så idag kom pappa hit och efter att ha ryckt litegrann, skruvat bort handtag och lås och grejat i typ en halvtimme gick dörren tillslut upp. Så nu har jag tillgång till mina vanliga kläder igen. Har gått runt i mysbyxor i 2 dagar för det var det enda jag inte hade därinne. Också kläderna jag var ut i men det känns lite stört att gå runt i dom kläderna hemma.

Kan tyvärr inte lägga upp nå kort från i helgen eftersom jag självklart glömde kameran hos brorsan. Men det kanske var lika bra eftersom jag vurpade. Vet inte riktigt hur mycket smällar den tål. Men korten kommer senare iallafall. Ska dra mig till tv'n nu. Hörs.

Inga kommentarer: