torsdag 27 december 2007

God jul och allt det där!

Vet inte riktigt hur många gånger jag hört folk säga så.

Hade iallafall en bra jul. Var hemma hos mamma och pappa med brorsan, äldsta brorsan, hans tjej, mormor och morfar. Allt gick enligt traditionerna. Och det blev en jättebra dag.

På juldagen kom Elin m.fl. och fikade. Jättetrevligt. Sen fixade vi det som skulle fixas till nyårshelgen och sen var jag tvungen att åka in till stan. Bytte om och åt och sen fick jag skjuts till Sara av Anna. Där förfestade vi. Var först lite trögt men sen ramlade det in en massa roliga människor. Hade som vanligt roligast på förfesten. På stadshuset var det skitmycke folk. Kvällen var inte bättre än nån annan utekväll och nu ska jag ta det lungt tills det verkligen finns en vettig anledning att dricka. Känns bara dyrt och onödigt.

Fick ett erbjudande igår som jag är riktigt riktigt sugen på, jag men har inte bestämt mig än. Men Göteborg är väldigt lockande. Ska fundera lite och sen måste jag prata med Ylva. Känns inte som jag har nåt att stanna kvar här för (förutom familjen såklart men pappa har redan sagt att det är okej och mamma sa att hon hade vant sig vid tanken) så vad skulle jag egentligen förlora på att flytta ner?

Har lyckats blivit en aning förkyld, eller ja, min näsa har lagt ner helt och hållet. Lite lätt jätteirriterande, speciellt när man ska sova.

Träffade iallafall Elina igår och det var jätteroligt. Första gången sen hon kom hem. Kommer nog inte träffa henne igen förrän efter nyår för hon skulle åka till borås.

Aja ska flytta mig till soffan. Måste fundera på vad jag ska packa med mig och ha på mig på nyår. God jul!

Inga kommentarer: