tisdag 1 mars 2011

Stadsdag med Maria

Maria kom och hämtade mig vid 16.30 tiden och var på såntdär bra humör som bara Maria kan vara när hon är irriterad. Jag skrattade mest för hon var rätt rolig.
När vi kom till stan så fick jag faktiskt lite saker gjorda som jag har tänkt göra länge. Lämna in kort på framkallning som legat så länge så jag vet inte om det kommer bli några kort, fixa ett par örhängen som inte var riktigt som jag ville, köpa andra örhängen + lite annat bl.a. post-it lappar som det finns en viss risk att jag kommer tapetsera lägenheten med eftersom jag har utvecklat ett utomordentligt skitdåligt minne. Måste väl bero på att jag ätit för lite fisk eller nåt, fast det kanske var det man blev intelligent av?
Aja nåt var det iallafall.

Dagen avslutade vi iallafall på Ming Palace där vi käkade en 3 rätters middag och snackade en massa om allt möjligt. Maten var självklart jättegod och jag blev helt sjukt mätt. Känns som colan och kexchokladen jag köpte får stanna kvar i kylskåpet tills kinamaten lagt sig och inte vill komma ut genom öronen längre.

Det var iallafall en jättebra och rolig dag. Inte ens jobbet var tråkigt idag, men med bra sällskap fungerar det mesta. Sen var ju ribban lagd rätt låg innan arbetsdagen började.

- Vet duvad självmordsbombaren i Sthlm dog av?
- Näe..
- För tidig utlösning.

Och det blev aldrig seriöst igen efter det, och inte klagade nån heller.

Inga kommentarer: