måndag 14 mars 2011

Spontanshopping

Igår skulle jag och Sara N träffas och äta lunch på kebab city. Lunch ändrades senare till att gå en sväng på stan och sen käka. Vi träffades 12 och det första vi gjorde var att kolla på ett par skor som jag sett som jag var sugen på, jag skulle egentligen bara köpa ett par men det blev 2. Sen blev det en jacka på det också, men den var faktiskt på rea. Sara köpte också lite grejer och sen hamnade vi på donken istället för kebab city, det blev inte riktigt som vi tänkt från början men dagen var jättebra iallafall. Det är svårt att misslyckas när man är ledig och man dessutom kan shoppa :)

Idag har jag tvättat och allt gick bra tills jag kom ner till torkrummet och hela värmefläkten hade lossnat från väggen och hängde i 3 kablar nån decimeter ovanför golvet. Det var bara att ringa fastighetsägaren som sa "torkmöjligheter är inte akut, vi kommer imorron", så nu hänger det som inte är torrt här uppe istället, i badrummet och på stolar och allt jag kom på att jag kunde hänga nåt på. Jag tycker däremot synd om den som skulle tvätta efter mig. Jag skulle inte vilja tvätta om det inte gick att torka det på engång utan måste släpa upp allt till lägenheten.

I och med mitt shoppande och lite fundering kom jag fram till att jag förmodligen behöver rensa ur min garderob, men eftersom det är bland det tråkigaste jag vet får det bli ett framtida projekt. Tills dess måste jag bara ut på ikea och köpa fler galgar, min lösning på problemet.

Inga kommentarer: