fredag 12 mars 2010

Uppdatering

För nån som är arbetslös så borde jag vara bättre på att blogga känner jag, men det är jag ju bevisligen inte. Fast bara för att man är arbetslös så behöver inte det betyda att man sitter hemma hela dagarna och har all tid i världen, det har iallafall inte jag.

Jag fördriver mina veckor med att träna 2-3 ggr, träffa alla jag inte hinner träffa annars, ringer en massa telefonsamtal till a-kassa och försäkringskassa och blir allmänt förvirrad och ringer till mitt f.d. jobb och försöker bli klokare på hur det blir till sommaren.

Mötet på ams gick jättebra. Jag fick en jättebra handläggare som inte försökte hitta på nåt som hon visste att jag inte ville eller skulle vara nån idé att göra. Handläggare som är så är dom bästa som finns, dom med lite verklighetsuppfattning som faktiskt lyssnar på vad man säger.

Dagarna i Sthlm var jättesköna och roliga, kort kommer senare.

Elins och Fridas födelsedagsfest var jätterolig. Kvällen slutade väl inte på bästa sätt för mig men det är ju som det är. Huvudsaken är att dom hade roligt.

Saras firande som var på lördagen var bra det med. Jag var med och bubblade och så men sen åkte jag hem. Kände inte riktigt att jag hade råd att gå ut också eftersom bubblingen ändå gick på 300 kr. Är man arbetslös (med sämst inkomst eftersom reglerna suger) så är man.

Har träffat Elina mer nu också och det är jätteroligt. Vi försöker träna samtidigt nån/några dagar i veckan vilket vi hittills bara lyckats med en gång men det kommer väl. Våra fikaplaner gick inte så bra eftersom vi aldrig kom iväg nångång men nu ses och hörs vi iallafall lite mer.

Inga kommentarer: