onsdag 1 april 2009

I måndags

Dagen började med ett extremt felaktigt beslut från a-kassan så jag ringde först och pratade med mamma och svor lite grann åt människors inkompetens, sen ringde jag a-kassan där jag lyckades dra ner mitt svärande till enbart 2 ggr åt en stackare som inte alls förtjänade att sväras åt, pga min handläggares inkompetens. Han hade missat att min ersättning ska höjas efter 6 månader och tyckte att jag skulle ha en ersättning baserad på förra lönen som är ca. 7500 kr mindre än den jag har haft nu. Därav mitt fina humör.

Efter jag fått någorlunda rätt hos a-kassan och handläggaren skulle räkna om det där och skicka hem ett beslut eller än rättelse så ringde jag upp mamma igen som ville höra vad dom hade sagt. Mitt i samtalet så ringde Tommy (chefen på Sos) och sa att jag kunde få jobba i sommar hos dom. Det med a-kassan kändes väldigt långt borta när han sa det och självklart vill jag göra det så vi sa att jag skulle fundera på det vilket egentligen inte behövdes men jag var tvungen att reda ut Norge grejerna med Johanna först.

Johanna hade redan förstått att det skulle bli såhär så vi bestämde att vi skulle blåsa av Norge. Hon hade 2 jobb på g hon också så jag lämnade henne inte sticket.

Så igår ringde jag Tommy och sa att jag gärna jobbar hos dom i sommar och han sa att jag nog får börja jobba ganska snart. Och idag ringde Maria och jag börjar antingen imorron eller på fredag. Det känns helt underbart. Speciellt för att jag tycker väldigt väldigt bra om allt som har med det jobbet att göra och jag slipper både tjafs med a-kassa och ams.

1 kommentar:

Elina sa...

Gud vad kul! Skönt att sommaren är ordnad! Måste ses för den där fikan som aldrig blir av snart.. Vad gör du i helgen? KRam