fredag 7 februari 2014

Tillbaks på 100

Idag var första dagen på 100% och det var en rolig dag, förmodligen pga. bra och roliga kollegor.
Eftersom jag bestämde när jag började jobba 75% att jobba helpass, och på så vis få ut fler lediga dagar, så var det som tur var inte första helpasset jag gjorde. Då hade det nog varit jobbigare, vilka jag än hade jobbat med.

Jag hade även 7 dagars ledigt innan jag började jobba 100% och dom flesta av dom var jättebra lediga dagar. Jag var mest hemma och gjorde precis det som föll mig in, men hann även med att umgås med Cilla, Stina, barndomskompisen Anna och en trevlig tjejkväll med några från jobbet avslutade ledigheten. Helt perfekt!

Jag hann med flera timmars prat med både Sara och Johanna också som hjälper mycket i glatt, lesset, argt och förbannat tillstånd.
Mina närmaste tjejkompisar är det bästa och viktigaste jag har. Dom kommer aldrig gå att ersätta och det är aldrig nåt jag ens skulle drömma om att göra. Dom kommer alltid komma först. Att överge vänner för en kille är inte min grej. Att ändra på mig pga honom och börja bråka över skitgrejer för att jag inte tänker logiskt eller rationellt kommer jag inte heller göra. Det värsta är dock dom som lovar att det inte kommer hända, ännu värre dom som lovar att det inte kommer hända igen, och ändå gör dom om samma sak. Deras ursäkt för beteendet första gången känns rätt poänglös då.

Dagens (gårdagens om man ska vara petig) bästa idé som innefattar årets hittills bästa kommentar: En t-shirt med texten "Det var inte sallad som byggde den här kroppen!" Klockrent! Jag skulle köpa den utan att ens fundera på det. Citat från Sandra Danielsson.

Inga kommentarer: