onsdag 22 juli 2009

Jobb, jobb, gatufesten och mer jobb‏

Så var årets gatufest avklarad, ja det var väl nån veckan sen nu men ändå.

Jag gick inte på onsdagen eftersom jag började 07.10 på torsdagen. Kändes som det skulle vara lite onödigt.

På torsdagen slutade jag 15.40 så på kvällen gick jag en sväng med min sötis Dinah. Vi åkte ner vid 20.00 och satte oss i invito tältet. Träffade några roliga stockholmare som vi satt och pratade med tills vi skulle åka hem. Jag började 09.30 dagen efter så vi åkte hem båda 2 med 23.15 bussen.

På fredagen mötte jag Dinah i stan också åkte vi hem till mig med 18.15 bussen och förfestade. Vi åkte ner till stan ganska sent eftersom vi inte skulle se nån speciell artist. Vi gick till Dalton's tältet (varför vi gick dit kommer jag inte ihåg men vi skulle förmodligen träffa någon) och där träffade jag väldigt mycket folk som jag kände som jag inte sett på jättelänge. Det var jätteroligt. Träffade även någon som var roligare att träffa än dom andra. Kvällen var jättebra, tackar Dinah för att hon är sötast i världen.

På lördagen var det sjukt segt att orka göra nånting. Speciellt eftersom jag somnade vid 3 eller nåt och vaknade först kl. 8.00 och sen blev det lite tv tittande sen somnade jag om igen och vaknade vid kl. 11.00.När jag varit hemma en stund och blivit lite mer människa så ringde jag Sara och kollade när jag skulle komma till henne. Sen sov jag nån timme innan jag duschade, bytte om och åkte dit. Hon var också rätt seg eftersom hon hade jobbat så vi fick bara i oss 2 cider var och gick inte ner till stan förrän vid 00.20 tiden. Det var jättekallt så jag klagade inte. Ingen utav oss var speciellt på så vi tog det väldigt lugnt. Åkte taxi hem vid 02 tiden och då gick Sara hem.

Förutom gatufesten så har jag bara jobbat. Det var skönt att jag kunde gå på den och känna mig lite ledig. Förra året kunde jag bara gå en dag och det var inte så roligt. Alltså den dagen var rolig men jag jobbade samma dag jag gick och var tvungen att åka och jobba dagen efter, och det var inte speciellt roligt.

Tack till Dinah som förgyllde 2 av mina gatufestdagar!

Inga kommentarer: